SEO, alebo optimalizácia pre vyhľadávače ( Search Engine Optimization ) je pre vás pravdepodobne dobre známym pojmom. Teda aspoň v tom prípade, že sa venujete svojím vlastným webovým stránkam alebo pracujete v tejto oblasti.
Ako na SEO optimalizáciu seolight.sk?
V podstate veľmi jednoducho. Môžete sa pokúsiť všetko pochopiť sami a SEO zvládnuť na vlastnú päsť. Ak sa na to necítite, môžete osloviť agentúru alebo jednotlivých špecialistov na optimalizáciu. Konečné rozhodnutie je len na vás.
Ak by ste sa predsa len rozhodli zveriť túto úlohu do rúk profesionálov, nezaškodí ak budete o tejto téma aspoň čo – to vedieť. V inom prípade si totiž nebudete mať ako odkontrolovať prácu, za ktorú ste zaplatili.
Na čo je SEO vlastne dobré?
V podstate na dve veci. Provu je zvýšenie návštevnosti a tou druhou, zvýšenie vašich ziskov. Asi vám netreba vysvetľovať že s návštevnosťou stúpajú aj vaše zárobky. Pokiaľ by ste však túto „drobnosť“ doteraz nevedeli, tak pamätajte, že ide o najdôležitejšiu vec. Ak na vaše stránky ľudia nebudú klikať, tak vy nebudete zarábať.
Koľko stojí optimalizácia?
Konkrétne číslo sa povedať nedá. Záleží na tom, čo všetko budete potrebovať. Môžeme však uviesť zopár všeobecných príkladov, ktoré vám možno urobia lepšiu predstavu o cenách SEO.
- PR článok s rozsahom okolo 1800 znakov ( 1 normostrana) vás vyjde na cca 18- 20 EUR. Texty si môžete nechať napísať aj lacnejšie. To už však nebudete mať zaručenú kvalitu.
- Jedna normostrana textu ( pozor nie PR článku ) vás bude stáť od päť do desať EUR. Aj v tomto prípade platí, že nájdete copywriterov, ktorí vám napíšu jednu normostranu aj za dve eurá. Musíte si však zhodnotiť sami, či na oplátku dostanete to, čo ste chceli.
- Cena výmeny odkazov závisí od toho, na aké stránky budú odkazy umiestnené. Rozdiel je aj v tom, či budete „vyjednávať“ sami alebo všetko necháte na agentúru. Približná cena za jeden umiestnený odkaz je približne desať až dvadsať EUR ( ceny v tomto rozmedzí, si väčšinou účtujú samotný prevádzkovatelia webov)