Internetový marketing je odvetvie marketingu, ktoré pôsobí na internete, teda má online formu. Marketing sám o sebe vedie k propagácii, reklame a nákupu nejakého produktu. Práve preto je pre podnikateľov a firmy veľmi dôležitý, nakoľko od neho závisí ich zisk. V dobe, kedy sa produkty predávajú vo veľkej miere na internete sa tento typ marketingu veľmi rozšíril. Nesie so sebou mnoho výhod, či už je to lacnejší variant marketingu alebo sa ľahšie segmentuje, teda cieli, trh. Online marketing môžeme spozorovať na sociálnych sieťach, keď sa nám na Facebooku alebo Instagrame ukazujú presne tie produkty, ktoré sa páčia nám.
To znamená, že segmentácia trhu bola úspešná. Medzi ďalšie formy internetového marketingu patria PPC reklamy. Skratka PPC znamená „pay per click“, teda platba za klik. To znamená, že po kliknutí na nejaký odkaz sa nám spustí reklama. Najčastejšie sa môžeme s PPC reklamou stretnúť pri pozeraní online filmov a seriálov. Pred samotným spustením filmu musíme kliknúť na pár reklám, aby sme si ho mohli pozrieť. Typ marketingu, ktorý je čoraz viac populárnejší je aj propagácia produktov prostredníctvom influencerov. Sú to ľudia, ktorí sú známi a dokážu ovplyvniť cielený trh, čo sú zväčša mladí ľudia a častokrát i deti. Influenceri zverejnia na sociálnych sieťach príspevok, kde predstavia danú značku, vyzdvihnú jej kvality a tým nielen zarobia, ale i ovplyvnia svojich sledujúcich a fanúšikov.
Čo sa týka asi najstaršej formy internetového marketingu, nesmieme zabudnúť na e-mail marketing. Neustále reklamy, ktoré nám chodia na náš e-mail vedia byť pre veľa ľudí otravné, no majú svoju opodstatnenosť. SEO optimalizácia je proces, ktorého výsledkom je zobrazovanie istých webových stránok na poprednom mieste, teda v prehliadači Google, Yahoo alebo iných. Je to veľmi dôležitý spôsob online marketingu. S dobou sa toto odvetvie marketingu rozvíja obrovskou rýchlosťou a stáva sa číslom jeden v celom marketingu. Veď kde predsa ľudia dnešnej doby trávia najviac času? Na internete.
Internetový marketing sa dá označiť ako „produkt tejto doby.“